sunnuntai 2. maaliskuuta 2008

vaunut viimeinkin

Mahatauti meni sitten ohi sellaisella 12h oksentelulla. En kyllä suosittele kenellekään, varsinkaan raskaana oleville. Iltapäivällä heikotus oli vielä niin kova, että lehteäkään ei jaksanut lukea, kun sivut tuntuivat liian raskailta kääntää. Mutta tulipahan suolisto ainakin puhdisttua. :-)

Perjantaina oli neuvolakäynti. Kaikki oli muuten hyvin, mutta liityin pissatikkuilijoiden kerhoon, eli proteiini oli yhdellä plussalla. Lisäksi verenpaine oli ihan pikkasen noussut, joten neuvolan täti antoi mukaan vielä verenpainemittarinkin. Nyt olen kahtena aamuna pissinyt tikkuun ja normaalia näyttää. Lisäksi verenpaine on ollut kotimittauksilla alempi kuin neuvolassa. Eli taisi olla tuo perjantai-aamuinen vain poikkeama. Mutta seuraillaan tilannetta.

SF-mitta ei ollut niin hurja kuin viimeksi (28 viikolla 28). Täti sai arvoksi 29,5 mikä valuu jo sinne keskikäyrän tuntumaan. Kuten arvelinkin, kohdun korkein kohta on tällä hetkellä oikean kyljen alla. Painaa nimittäin ikävästi tuonne kylkiluihin. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja 140 se paukutti siellä menemään. <3

Perjantaina käytiin myös Haaparannassa ja mukaan tarttui vaunut. Jee, viimeinkin! Valinta oli Brion Happy oliivinvihreällä istuinosalla ja ruskealla kovalla kopalla. Mikähän tuon kombinaation nimitys nyt oikein on.. se koppa kuitenkin siis tungetaan tuonne istuinosan sisään ja sitten kun peipi kasvaa niin koppa heivataan pois. Ajattelimme ensin pehmeää kantokassia, mutta koska niitä ei ruskeana ollut varastossa niin otettiin sitten tuo kova. Mikä varmaankin loppujen lopuksi oli parempi valinta. Runkona Compact, että mahdutaan hissiin.
Lisäksi ostettiin hoitoalusta. Tasoahan ei tarvita, kun pesukoneen päällys hoitaa sitä virkaa. (ja tulihan sitä Ikeassakin käytyä, ja sieltä pinnasängyn reunapehmusteet ja vauvansängyn pussilakana, kun mies välttämättä halusi :-D)

Sänky ja turvakaukalo saadaan veljeltäni ja sitteri kavereilta. Mitä muuta sitä vielä tarvisi?

juuri + mukula 31+5

10 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Heissan! Itsekin olen miettinyt, että ostaisimme vaunut Haaparannasta, eikös ne siellä ole jonkin verran halvempia? Mikä liike myy niitä siellä ja missä päin se on? Kiitos tiedoista! =)

Rapunzel rv 5+6

juuri kirjoitti...

Liikkeen nimi on Barnens Hus ja se on se ihan ikean vieressä oleva iso rakennus, missä on mm. CandyWorld, Erätukku ja jotain muita. Ette voi olla huomaamatta sitä. :-)
Ja on tosiaan pikkasen halvempaa kuin Suomessa.

Anonyymi kirjoitti...

No juu, enpä ole hoksannutkaan, että siellä on myös lastenliike =), sen kenkäkaupan ja Iittalan olen kyllä havainnut.... Pitääpä käydä sieltä katsomassa. Kiitos sulle tiedoista!

Rapunzel

Anonyymi kirjoitti...

Heippa,

olen seuraillut blogiasi ahkeraan, meillä on vain noin kuukauden ero lasketuissa ajoissa. Meille tulossa eka toukokuun lopussa. Olisin halunnut kysyä noista sun sf- mitoista. Mulla nimittäin viime neuvolassa mitattiin 29cm vkolla 27 ja joudun nyt äitiyspolille tarkistukseen. Sullakin siis ilmeisesti ollut isoja mittoja. Onko sua tarkisteltu mitenkään? Itseäni nyt hieman pelottaa, että miksi tuo mitta kasvaa noin isona. Toki voi johtua siitä, että olen kovin lyhyt (158cm) ja vatsa on vain ja ainoastaan tuossa edessä, ei yhtään sivulla.

Anonyymi kirjoitti...

Eksyin tänne.Onnellista odotusta!Itse olen hiukan edellä odotuksessa ja neljäs tulossa.
Aivan,nyt kun muistutit,pitäisköhän sitä Ikeaan suunnata vielä... =)

juuri kirjoitti...

Heipparallaa vaan kaikki kommentoijat.

Ensinnäkin Rapunzel: hahaa, minä taas en huomannut mitään iittalaa ja kenkäkauppaa.. kun olen tosiaan käynyt vain 2 kertaa ja molemmilla kerroilla vaunut mielessä. ;-)

Sitten anonyymi: mulla on ollut kaikki kolme tähän mennessä tehtyä sf-mittausta rajojen sisällä, mutta keskikäyrän yläpuolella. Lääkäri sanoi, että eri mittaajille voi tulla parinkin sentin !! eroja. Katsopa käyrää niin huomaat miten paljon tuo 2 cm on eri kohdalla. Minä en sinuna vielä huolestuisi. Mutta tietysti hyvä että tutkitaan. Minulle ei ole tehty mitään lisätutkimuksia, kun on pysynyt käyrien sisäpuolelle. Tulehan kuitenkin kertomaan, mitä tutkimuksissa todetaan. Tsemppiä!

Kipa: oli muuten muutama muukin isomahainen nainen minun lisäkseni ikeassa. Taitaa olla joku juttu.. ÖH! ;-)

Anonyymi kirjoitti...

Heippa, olisko sulla mahdollista klikata jostain RSS-feed päälle blogiisi? Tätä on tosi kiva lukea ja sen avulla huomaisi heti uudet postaukset. =)

Anonyymi kirjoitti...

Juu, minä en ollut silloin vielä raskaana, kun viimeksi Haaparannan puolella olen käynyt, joten ei lastenliike osunut silmään =).

Rapunzel

juuri kirjoitti...

Suvi: en löytänyt tuota RSS-feediä mistään. Ilmeisesti ei ole (ainakaan kovin helposti) mahdollinen blogspotissa.. vai tietääkö joku paremmin?

Anonyymi kirjoitti...

Heippa, olen siis tuo sama anonyymi kommentoija maaliskuun alulta. Nyt on tarkastusultra ohi ja vauvalla oli kaikki hyvin. Vauva on täysin mitoiltaan normaalikokoinen, lapsivettä on myös normaalisti, joten tuo korkea sf-mitta johtunee vain sitten minun fysiikastani. Ihanaa.

Nyt siis menossa viikko 30, kymmenisen viikkoa vielä jäljellä.

Ihan yhtä tylsää kuin liian suuri sf-mitta on varmasti myös se, jos käyrän kasvu pysähtyy. Uskoisin kuitenkin, että vauvalla on kaikki siellä hyvin. Kyllä se ottaa kaiken tarvitsemansa!

Hyviä pääsiäisiä sinne! t. ennen anonyymi, nyt Monica